- Mahdotonta! sanoi epäilys.
- Vaarallista! sanoi pelko.
- Turhaa! sanoi järki.
- Yritä kuitenkin, kuiskasi sydän. ♥

sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Äitienpäivä

Hyvää äitienpäivää!

Kuten yhdessä vanhassa postikortissa osuvasti sanottiin "Äiti - ilman sinua ei mistään tulisi mitään" ja niinhän se on. Kerttu antoi minulle elämän ja oma, oikea, äitini opetti sitä elämään; kuten rakas ystäväni asian omalta kohdaltaan ilmaisee. Jos minulla ei olisi minun oikiaa äitiä, niin mistään ei olisi tullut yhtään mitään. En edes osaa kuvitella minkälainen elämäni olisi ollut äidittömänä jossain.

Välillä äiti käy hermoon, voi jessus meinaa hermo mennä... aina puuttumassa asioihin ja antamassa mielipidettään silloinkin kun sitä ei todellakaan kaivata. Mutta sitten jos sei sitä anna, niin tuleepa hölmö olo, vähän ontto. Jotenkin sitä oottaa, että kohta sieltä taas jotain lauotaan! ;) Hyvässä mielessä siis.. vaikka se välillä raivostuttaa. :D

Äitiltä olen oppinut kaikenlaista hyödyllistä elämässä tarvittavaa taitoa. Pyykkiä en ollut pessyt ikinä kotona asuissani - ei ollut tarvinut kun automaattinen pyykkipalvelu teki sen mun puolesta ;) mutta annas olla kun muutin omilleni 500km:n päähän ja piti eka kerran pestä pyykkiä. Äitillehän se piti puhelu ottaa, että tässä koneessa on nyt jotain tämmösiä nappeja niin mistä mää oikein painan? :D Sentään tiesin minne pesuaine laitetaan ja mitä pesuainetta käytetään. ;) Myös makaroonilaatikon teko tuotti suuria ongelmia uunin lämpötilan kanssa ja sitä piti soittaa usiasti kun eihän sitäkään tarttenut mieleensä painaa kun automaattinen lämpötilapalvelu kertoi sen puhelimessa. ;)

Eikä tosiaan äitin kanssa ole aina tyyntä. Minä olen niin räiskyvä persoona ja äiti vahva mielipiteissään, että kipinät lentelee. Mies nauroikin kerran, että 2 sekunttia meni ja sota oli käynnissä. :D Se kyllä loppuikin sitten lähes yhtä nopeaa... tai meni siihen ehkä se 2 minuuttia. ;) Niin se yleensäkin on. On ihana kun on joku, jolle uskaltaa kiukutella ja saada itkupotkuraivarit ilman, että tarvii pelätä hylkäämistä tai selän kääntöä. Sama pätee tännekin päin. Pitkävihaisuus ei ole meidän juttu.

Tänään äitienpäivänä juhlitaan anoppilassa sekä porukoilla. Soitan myös (biologiselle) mummulleni.

Äiti - mistään ei tulisi mitään ilman sinua! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mikäli haluat kirjoittaa minulle suoraan voit tehdä sen osoitteeseen iida.maalahti@gmail.com